June-Maria, 25 år & mamma til seks sjarmtroll

Gjesteinnlegg av Niklas; Vi ler oss skakke av dette nå

• 10.07.2017 kl.11:46

Hei dere!

Niklas her, og jeg kom en tur innom for å gi dere en liten oppdatering. Vi koser oss veldig på hytta, og nyter tiden sammen med våre fem små. Det er litt utrolig å tenke på at når vi skal opp hit i høstferien, så har vi med oss lille Melion-Marchelius også. Det tror jeg blir veldig stas, og egentlig helt naturlig for oss. Vi har jo med fem små nå, så en til tror jeg kommer til å gå veldig bra!

Vet dere hva? I går kveld satt jeg og June sammen etter at alle fem var lagt for kvelden. Vi lagde oss spontant pizza til kvelds og fant frem det tradisjonelle hyttespillet; scrabble. Vi kom inn på noen ord som gjorde at vi holdt på å le oss skakke her, så det skal jeg fortelle dere om nå.

Dere vet da vi reiste til Birmingham Children hospital i England for å få undersøkt og vite mer om hjertefeilen til Lone?

Det er kanskje en grunn for at dere ikke har fått høre dette før, men nå skal jeg fortelle. Jeg skal nå fortelle dere om et klassisk eksempel på hvor susete man kan bli i småbarnslivet komplette kaos. Jo, for selv hva man har studert og jobber med eller som, så er dette et godt eksempel på at vi også er mennesker. Dere foreldre kjenner dere sikkert igjen i både "ammetåke og barselsurr"? Jeg føler jeg kan gå inn under denne kategorien, og det skal dere få høre om nå ;)

Da vi skulle reise over til England på egen lomme, altså ved at vi betalte reisen, hotellet og selve undersøkelsen på sykehuset med vår egen økonomi så tenkte vi at vi skulle være litt fornuftige siden vi snakker om en reise på 30.000 kroner totalt. Vi har egentlig tilstrekkelig hjelp i Norge, siden hjertebarnet vårt har det så bra på dette tidspunktet, så da er ikke det en reise som blir dekket av staten. Vi som foreldre trengte svar, og noen holdepunkter for barnet vårt, så for oss var det verdt hver en krone.

Vi fant ikke direktefly fra Oslo til Birmingham, og siden vi ikke var veldig giret på å ta tog/taxi fra Heathrow til Birmingham, så bestemte vi oss for at vi kunne jo fint mellomlande i et annet land.

Tiden ble litt knapp for oss, for spesialisten i England ville se Lone raskere enn vi egentlig hadde sett for oss, så vi klikket oss inn på nettet og la inn i søkefeltet "raskeste reisetid", klikket oss inn og betalte.

På billetten sto det at vi skal mellomlande i Frankfurt og jeg spør June litt usikker om hvor dette er. Hun var overbevist om at hun hadde sett at et fly på vei hjem fra Thailand i fjor måtte mellomlande i Frankrike, så hun var ganske sikker på at det var i Frankrike. Selv hadde jeg null aning men tenkte jo liksom at "Frankfurt, Ok det er et sted i Frankrike".

Jeg tenkte for meg selv noen ganger at June var blitt modig den siste tiden. Hun som risikovurderer så og si alt vi skal begi oss ut på med barna våre. Hun har sagt klart i fra at til Frankrike skal vi ikke, siden det har vært en del terror der.

Noe av det første vi bemerket oss når vi ankom Frankfurt var at sikkerheten var så vanvittig god på flyplassen der. Vi sa til hverandre at det var jo ikke rart det, når landet var utsatt for så mye uroligheter.

Vi hadde samme rute på hjemreisen som på utreisen. Når vi ankom Frankfurt om kvelden på vei hjem var vi litt småsulten, og valgte å kjøpe oss noen nysmurte baguetter. Flyplassen var så vanvittig stor, og det var folk fra hele verdens befolkning. Det ble snakket alle mulige språk, og vi ble forstått med vår engelsk. Jeg var så mektig imponert over maten vi spiste på flyplassen, og skrøt til og med etter hjemkomst, av de ordentlige gode baguettene vi hadde spist fra det Franske bakeriet på flyplassen i Frankrike.

En kveld senere i tid, altså godt ut i mars, satt vi hjemme sammen med mamma og skulle vise henne på kartet hvor vanvittig stor flyplassen der nede var. Vi var imponert over å ha rukket fra den ene siden av flyplassen og over til den andre, inkludert to tissepauser for June, og en for Lone.

Så til dere som er litt skarpere på Europa geografi og har litt oversikt over de ulike flyplassene, så har dere nok skjønt allerede at vi har jo overhodet ikke vært i Frankrike, men faktisk på en flyplass i Tyskland. Vi burde jo forstått det når June hadde stålkontroll på at vi reiste med et tysk flyselskap, og alt av skilter der nede var merket med Lufthansa!

Jaja, vi fikk ny kunnskap og har en reiserute til vi skal tilbake om tre år. Vi er enige om at vi hadde en riktig fin tur over til England sammen med hjertebarnet vårt, vi fikk svar på en del legene i Norge ikke har kunnet svare oss på, og vi vet litt mer om denne sjeldne hjertefeilen. Til tross for at vi har vært i Tyskland og ikke Frankrike. 😂